idealamppu, näillä vinkeillä alat saada tuloksia somekanavallesi

Näillä vinkeillä saat tuloksia somekanavallasi!

Mitä tapahtuu, kun alat tekemään säännöllisesti sisältöä somekanavallesi? Noh, ensimmäisen, eikä välttämättä vielä toisenkaan julkaisun jälkeen paljoakaan. Tämä onkin iso ongelma monen kiireisen yrittäjän kohdalla, kun pikaisia tuloksia ei tapahdu heti, luovutetaan.

Kun tekemisesi on säännöllistä (= lue useampi kerta viikossa) ja sisältösi on mietittyä saat takuuvarmasti tuloksia, luota prosessiin!

Jos taas haluat hieman nopeuttaa prosessia ja saada tuloksia vielä nopeammin tee mitä somekanavat haluavat sinun tekevän! Eli?

Mitä tehdä, jotta somenäkyvyys paranee?

1. Sosiaalisen median kanavat haluavat myös sinun kuluttavan aikaa sisältöjen parissa, eli pelkästään kerran ulos sylkäisty julkaisu ei riitä!

2. Tykkää, kommentoi ja jaa. Tätä usein kritisoidaan, mutta tee jotain, kuluta hieman sisältöä omalla somekanavallasi.

3. Videot, videot, videot. Kun aloin tekemään säännöllisesti myös videojulkaisuja perinteisten kuvajulkaisujen ohessa aloin näkemään myös selkeää noususuhdannetta niin sitoutumisasteessa, tykkäysten, kuin seuraajien määrässä. Tehdessäsi videojulkaisuja huomioithan, että usein Instagramissa videon kannattaa olla hieman lyhyempi (esim. 20-30 sek), kun taas Tiktokissa videosisältöjä kulutetaan toistaiseksi hieman pidempään, Tiktok-alustalla videosi voi hyvin olla siis myös hieman pidempi.

4. Ensimmäiset minuutit ratkaisevat paljon miten julkaisusi saa näkyvyyttä. Mitkä ovat julkaisusi ensimmäiset lauseet? Mitä tapahtuu kuvassa, videolla, onko siinä jokin koukku mikä saa seuraajan reagoimaan? Pystytkö tekemään sellaista sisältöä, joka saisi yleisön tallentamaan sen palaamaan julkaisusi pariin myöhemmin?

Esimerkiksi: Parturi-kampaajalla yksi koukku voisi olla vaikka helppo do-it-yourself kampaus, tämä voisi olla sellainen mikä moni haluaisi tallentaa itselleen ja palata videon pariin myöhemmin uudestaan.

Personal trainerillä tai hyvinvointivalmentajalla tämä voisi olla vaikka treenivinkkivideo, tai venyttelyyn liittyvä hyvä ohjeistus.

Kosmetologilla koukku voisi olla näin hoidat ihoa kotonasi, tai millainen on lempikasvohoitosi, mitä kaikkea siihen kuuluu?

Pitopalvelu- tai leipomoalan yrittäjällä koukku voisi olla reseptivinkki- tai kaunis kattausvinkki juhlia varten.

Kukkakauppiaalla video voisi olla miten kootaan helppo ajankohtaan sopiva asetelma, kranssi tai kimppu.

5. Muista myös storyt! Tee myös story-julkaisuja Instagramissa pelkkien tavallisten julkaisujen sijaan.

6. Muista tekstikenttä! Pelkkä #tägien käyttö julkaisujen yhteydessä ei riitä vaan kirjoita aina tekstiosio, jossa kerrot tarkemmin kuvassa/videolla esitellyistä asioista. Tekstiosio toimii samoin kuin Google, eli some sisältöäsi ehdotetaan yleisölle myös sen mukaan mitä he etsivät somesta. Jos tekstiosiossasi esiintyy paljon sanoja mitä yleisösi hakee, julkaisujasi myös ehdotetaan näiden perusteella.

 

Kaipaatko lisää apua somessa menestymiseen? Toimialakohtaiset vinkit on suunniteltu vain kyseiselle toimialalle. Selkeät ja helpot ohjeet yrittäjille näkyvyyden parantamiseen sekä 100 valmista sisältöideaa.

Takaisin blogiin